Otogaz Sistemleri Tarihçesi

Otogaz Sistemleri Tarihçesi

Otogaz Sistemleri Tarihçesi

Otogaz sistemleri ortaya ilk çıktığı dönemden bugüne kadar birçok farklı lpg dönüşüm sistemi teknolojisi kullanılmıştır. Fakat bunların arasında uzun bir süre sıralı sistem lpg önemini korumuştur. Karbüratörlü sistemlerden sonra kullanılmaya başlanan bu sistemde özellikle Sıralı Sistem LPG fiyatları ile sektörde yerini korumuştur. Otogaz sistemleri içerisinde kullanılan teknolojiler sırası ile Karbüratörlü LPG Sistemleri, Sıralı Sistem LPG ve Direkt Enjeksiyonlu LPG şeklindedir.

Sıralı Sistem LPG
1995-1996 yıllarında ilk jenerasyon sıralı sistem lpg teknolojisi olarak sıralı enjeksiyon sistemli benzinli motor üretimleri gerçekleşmeye başladı. Enjeksiyonlu araçlarda yakıt sistemini kontrol eden elektronik kontrol üniteleri kullanılmaya başlandı. Her bir silindire hava ayrı ayrı giriyor, yakıt ise her bir silindirin kendi enjektörü üzerinden enjekte ediliyordu. enjektörlerin ne zaman ve ne aralıklarla açılıp kapanacağının sinyallerini aracın ECU'su belirliyordu. İlk enjektörlü motorlarda enjeksiyon tüm silindirlere aynı anda yapılıyordu. Bu sebeple bu araçların enjeksiyon sistemine Full grup deniliyordu. Daha sonra üretilen enjektörlü motorlarda enjektörler grup olarak çalıştırılmaya başlandı. Örnek vermek gerekirse, 4 silindirli bir motorun enjektörleri 1. ve 4., 2.ve 3. enjektörler aynı anda çalıştırıldı. Bu sisteme ise yarı sıralı enjeksiyon sistemi adı veriliyor.

Günümüzde ise enjektörler aracın ihtiyacı oranında benzin ECU'sundan aldığı sinyallere göre tek tek çalıştırılmaya başlandı. Benzin enjektörlerinin tek tek çalıştırıldığı bu sıralı sistem lpg teknolojisine sisteme sıralı enjeksiyonlu sistem adı veriliyor.

Euro normlarının yaygınlaşmasıyla araçların yakıt tüketimleri ile birlikte yanma sonucu oluşan emisyonlarda büyük önem kazandı. Özellikle emisyonların düşürülmesi ve yakıt sarfiyatının azaltılması için motor içindeki yanmanın takip edilmesinin yanında, yanma sonrası emisyonlar da takip edilmeye başlandı. Özellikle Euro4 ve ardından Euro5 normlarındaki benzinli motorlardaki yanma, emisyonlara göre sağlanmaya başlandı. Bu sayede silindir içerisindeki yakıt+hava karışımı çok önem kazandı. Yakıt oranın fazla olduğu zengin karışımda ve hava oranının fazla olduğu fakir karışımda emisyonların anormal etkilenmesi sonucu aracın çalışmasında sorunlar da görülmeye başlandı.

Direkt Enjeksiyonlu Sistemler
Benzinli motorlarda yanma veriminin artırılması ile emisyonların düşürülerek yakıt tüketiminin azaltılması en önemli çalışmalar arasındadır. Bu sebeple benzin enjektörleri yanmanın gerçekleştirildiği silindir içerine yaklaştırılarak, benzinin direkt yanma odasına püskürtülmesi amaçlanmaktadır. Bu sayede tam yanma sağlanarak motorun verimi artırılmıştır. Giriş havasının turbo veya kompresör ile basınçlandırılması sonucu benzin enjektörlerinin enjeksiyon basınçları da artırılmıştır. Bu sayede daha küçük motor hacminde daha düşük emisyon oranları sağlanabilmiştir. Yanma veriminin artırılması ile birlikte araçtan elde edilen güç ve performans da artırılmıştır. Bu sayede araçlarda kullanılan motor hacimleri küçültülerek daha fazla verim alınabilmiştir.

Karbüratörlü LPG Sistemleri
Otomobil üreticileri 1995 -1996 yıllarına kadar agırlıklı olarak karbüratörlü benzinli motor imalatı gerçekleştirmekteydi. Karbüratörlü motorlarda yakıt, hava ile karıştırılarak motor içerisinde yanması sağlanırdı. Mikser adı verilen özel bir parça kullanılarak LPG nin hava ile karıştırılması sağlanırdı.

En Yakın Prins
Bayimiz

En Yakın Prins Bayimiz
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bilecik
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Düzce
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hatay
  • Isparta
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kahramanmaraş
  • Karabük
  • Karaman
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kilis
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Şanlıurfa
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak